Wednesday, February 15, 2012

Biar sampai ke bintang...[2]

Tuhan, jadikanlah aku alat kasih mu. Di mana ada benci – biarkan aku menebarkan cinta. Di mana ada hati-hati terluka – biarkan aku menjadi penghibur. Dimana ada keraguan – biarkan aku menebarkan keyakinan. Di mana ada putus asa – biarkan aku menebarkan harapan. Di mana ada kesedihan – biarkan aku berkongsi bahagia. Di mana ada kegelapan – biarkan aku memberi cahaya. - Sulaiman al-Kumawi-

Wahai MadahQalbi hari ini aku ingin berkongsi sesuatu padamu. Rahsia hati...Hmm.. lihat kata-kata itu sangat indah kan. Kata-kata di atas sangat bermakna buat pemilik MadahQalbi. Kerana ia sangat berkaitan dengan impian pemilik MadahQalbi...

ketahuilah olehmu wahai hati impian hanya kecil tapi nilainya sangat bermakna bagiku. Mungkin kelakar di pandangan orang tapi tidak aku... Mungkin ianya mudah bagi sesetengah pihak namun sukar bagi diri pemilik MadahQalbi.

Impianku hanya ingin menjadi seorang yang ceria=]... mampu menggembirakan hati-hati yang sedih. Mampu membuatkan bibir-bibir tersenyum dikala mereka kedukaan. Hanya itu...

Namun untuk menjadi seperti itu kena ada hati yang bersih. Kena buang segala penyakit hati dalam diri. Kena kuat hubungan dengan Allah. Baru terjamin hubungan sesam manusia kan..=]

Erm... juga kena banyak ilmu... kena belajar ilmu ikhlas, ilmu redha, serta rendah hati...

Selamat berjaya wahai tuan MadahQalbi...

No comments:

Post a Comment