Sunday, July 4, 2010

no turning back....

Never say never (never never never)
Pick it up, pick, pick, pick it up
Pick it up, pick, pick, pick it up
Pick it up, pick, pick, pick it up
Pick it up, pick, pick, pick it up

You see I never thought that I could walk through fire
I never thought that I could take a burn
I never had the strength to take it higher
Until I reached the point of no return

And there's just no turnin back
When your heart's under attack
Gonna give everything I have
It's my destiny

I will never say never (I will fight)
I will fight till forever (make it right)
Whenever you knock me down
I will not stay on the ground
Pick it up, pick it up
Pick it up, pick it up (up up up...)
And never say never (ne-never say never x3)

I never thought that I could feel this power
I never thought that I could feel this free
I'm strong enough to climb the highest tower
And I'm fast enough to run across the sea

Cuz there's just no turnin back
When your heart's under attack
Gonna give everything I have
Cuz this is my destiny

I will never say never (I will fight)
I will fight till forever (make it right)
Whenever you knock me down
I will not stay on the ground
Pick it up, pick it up
Pick it up, pick it up (up up up...)
And never say never

sedikit petikan lagu Justin Bieber sebagai santapan pembakar semangat buat pemilik madahqalbi. lagu ini sempena filem Karate Kid. kisah seorang budak yang kuat semangat dan tidak mudah berputus asa.

madahqalbi...tahukah kau diri ini mengotakan janji untuk menjadi seorang pejuang agama ataupun seorang da'ie. masyaAllah sungguh aku takut menyatakan perkara ini sebenarnya madahqalbi. namun hakikat tidak mampu diubah. aku tidak boleh mengundur diri spertimana yang dimadahkan lirik lagu ini.

Berjuang menempah susah
Menanggung derita menongkah fitnah
Itulah gelombang hidup samudera duka
Seorang mujahid membela taufiq..

berjuang tak pernah senang
ombak derita tiada henti
tenang, resah silih berganti
inilah...sunnah orang berjuang

sedikit petikan juga daripada lagu Hijjaz sebagai bicara hati ku. entahlah mungkin disebabkan aku masih tertanya-tanya kepada diriku sendiri akan kemampuanku. layakkah ku menjadi seorang mujahidah? seorang da'ie? seorang yang berpengaruh? menjadi role model kepada yang lain? layakkah??? Ya Allah....tunjukkan aku jalan ya Allah. dan oermudahkan jalan itu kepada ku ya Rabb...

mengenangkan kelemahan diri serta sikap negative dalam diri seolah-olah mengatasi ciri-ciriku untuk menjadi seperti yang ku katakan tadi. arghh....dan sebab itulah kekadang mau saja aku lari dari segalanya dan mengatakan pada diri 'aku putus asa'...mungkin jika dinilai pada diriku dengan lagu Justin Bieber itu diriku baru di tahap rangkap ke empat. belum mampu untuk sampai ke tahap akhir lagu.

madahqalbi seperkara lagi ingin ku bicarakan kepadamu. aku selalu mengatakan bahawa diriku punya 2 kehidupan, 2 diri, 2 dunia. tapi tidaklah bermksud aku mengalami split personality iaitu salah satu abnormalities ataupun personality disorder. mungkin disebabkan perubahan mendadak yang ku lakukan banyak perkara yang aku perlu mulakan, hentikan, korbankan, kurangkan, lebihkan dan kawalkan. bukan mudah madahqalbi. dan mana lagi aku perlu berhadapan dengan other people's glances...sakiitt......

jika dulu aku seorang yang pendiam tapi sekarang aku perlu latih diri untuk pandai bercakap, pandai bergaul. jika dulu aku tak punya rasa nak ambil kisah hal orang sekliling, hal ummah tapi sekarang aku perlu mengajak mereka kepada kebenran dan menunjukkan teladan yang baik. jika dulu aku tak kisah orang pandang aku macamana tapi sekarang aku kena jaga diri jaga kelakuan daripda timbul segala fitnah. dan paling dasyat disebabkan diriku timbul fitnah kepada Islam, disebabkan dosa-dosaku memberi kesan buruk kepada dakwah Islam. ya Allah maafkan aku jika aku melampaui batas...lagi, jika dulu aku tidak mengharap untuk menjadi seorang yang bijak pandai, tahu dan peka semua perkara tapi sekarang aku perlu latih diri menuntut segala ilmu agar mudah lidahku berbicara dakwah kepda para mad'u...

ya Allah jika benar aku ditakdirkan untuk berada di jalan juang ini, jangan biarkan aku lemah dan mengundur diri. sungguh walaupun ianya pahit namun aku menyedari inilah jalan ke syurga. sedarkan aku sentiasa dari bisikan dunia yang menyebabkan diri menjadi berat bermujahadah. ya Allah jaga diri ku ini ya Allah...sungguh Kau lebih mengetahui kemampuan ku. sedarkan aku dan ingatkan aku sentiasa ya Rabb akan janjiMu menjamin kebahagiaanku kelak jika aku terus memilih jalan ini....amiin...

wallahua'lam...sekadar bicara hati insan biasa...







No comments:

Post a Comment